zondag 14 juni 2020

Weer snel aan de slag

Nederlanders en Helmonders in het bijzonder komen weer wat meer op straat. Voor de een is het weer (of nog steeds) voor het werk. Anderhalve meter is de norm. Maar af en toe komen we net iets dichter bij elkaar. Gelukkig mag school en sport weer.
Het is mooi om te zien, dat het ook lukt om wat meer rekening te houden met elkaar. Het is goed om te zien dat wij op elkaar (kunnen) vertrouwen. En zolang we dat blijven doen, is handhaven niet, of nauwelijks nodig.

De politiek is eerst wat beperkt, maar al snel weer aan de slag gegaan. In Helmond gaat ondanks corona nog redelijk veel van het dagelijks leven door. En gelukkig is er ook aandacht voor diegenen waarvoor het dagelijks leven niet normaal zijn gang gaat.

Wij, als bestuur kijken of een (digitale) Algemene afdelingsvergadering nog te plannen is voor de vakantie. Anders schuiven wij die door naar het najaar. De 2e Kamer verkiezingen komen snel dichterbij, als ze tenminste niet uitgesteld hoeven te worden. Wat natuurlijk een slechte zaak zou zijn. Wij hopen dat corona onder controle blijft, en als het even kan bestreden wordt met een goed vaccin of geneesmiddel.

En daarnaast doe ik graag een oproep om mensen in uw omgeving enthousiast te maken om kennis te maken met onze afdeling. Voor zowel op politiek en bestuurlijk terrein biedt onze afdeling prima mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen.

In ieder geval wensen wij jullie alvast een mooie zomer toe. Voor de een zal het in of rond eigen huis zijn. De ander gaat op vakantie het eigen land (opnieuw) ontdekken. En als het buitenland de grenzen opent, dan is dat met hier en daar wat aanpassing ook een mogelijkheid. Hopelijk zien wij elkaar binnenkort.

Blijf gezond en zorg voor elkaar.

Met vriendelijke groet,
Willem-Jan Vermulst